Monday, August 11, 2014

* တိမ္ျမဳပ္ေနေသာ ဒုိ႔သွ်မ္းျပည္ ၁။ *

အထက္ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ပုုိင္းတြင္ ေနထုုိင္ၾကေသာ သွ်မ္းလူမ်ဳိးမ်ားသည္  ျမန္မာျပည္ဟုုသီးျခား မေပၚေပါက္မွီ ကာလွကထဲက သီးျခား ေနထုုိင္းလာခဲ့ၾကေသာ လူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း သမုုိင္းသက္ေသ ေထာက္အထားမ်ား ခုုိင္လုုံစြာရွိေသာ သွ်မ္းလူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္သည္။ ပူတာအုုိ မုုိးေကာင္း မုုိးးညင္း မိုုးမိတ္ ေကာ္လင္း  ၀န္းသုုိ စေသာ္ ၿမိဳ႕မ်ားသည္ သွ်မ္းနာမည္နင့္ သွ်မ္းမ်ား တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕ျပႏုုိင္ငံ မ်ားသာျဖစ္သည္။ ယခုုအခ်ိန္ထိလည္း သွ်မ္းမ်ားႏွင့္ သွ်မ္းလုုိ႔ခံယူေနသူ မ်ားလည္း ဒုုနဲေဒးရွိေနပါသည္။

ျမန္မာႏုုိင္ငံဟုု ေခၚတြင္ေသာ ယေန႔ ႏုုိင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ရာတြင္လည္း ပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့ေသာ သွ်မ္းမ်ားသာပင္ျဖစ္သည္။ ယခုုဆုုိလွ်င္ ယင္းဌာေနသွ်မ္းမ်ားသည္ မိမိစာေပ မေျပာႏွင့္ စကားပင္ ကြယ္ေပ်ာက္လုုနီးနီးပင္ျဖစ္သည္။ မ်ဳိးဆက္ တခုုေက်ာ္ အတြင္းမွာပင္ သွ်မ္းၾကာဗမာျဖစ္ ဆုုိသည့္အတုုိင္း ဗမာျဖစ္သြားသူမ်ားက မ်ားပါသည္။ လူမ်ဳိးေရး အျမင္က်ဥ္းေျမာင္း၍ ေျပာေနျခင္းမဟုုတ္ပါ လူမ်ဳိးတုုိင္းဟာ မိမိအမ်ဳိးကုုိခ်စ္တဲ့ သူမ်ားျဖစ္သည္။

အထူးသျဖင့္   က်ေနာ္တုုိ႔လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ တတ္ၾကလုုိ႔ပါ ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္ျခင္းသည္။ အျခားသူမ်ား ၀ါးၿမိဳျခင္းကုုိ လမ္းဖြင့္ ေပးျခင္းသာျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့သမုုိင္းႏွင့္ ျမန္မာ့ဘုုရင္စနစ္မွာလဲ ပါ၀င္ပါတ္သက္ခဲ့သလုုိ ကုုိလုုိနီေခတ္ လြတ္လပ္ေရး ေခတ္မွာလဲ ပါခဲ့သူေတြ အမ်ားအျပားရွိခဲ့သည္။


အထူးသျဖင့္ ဖဆပလ ေခတ္မွာအမ်ားအျပား ဗန္ေမာ္နယ္ဖက္က ဗုုိလ္အုုံးႀကိဳင္ ဆုုိလွ်င္ပင္ ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အရင္းႏွီးဆုုံးသူ တေယာက္ပါ ျပည္ေထာင္စုု အတြတ္ ျပည္နယ္မ်ား ေတာင္းဆုုိ ၾကရာတြင္ ဗုုိလ္အုုံးမွ သွ်မ္းနီလူမ်ဳိးမ်ား သည္လည္း ဖြဲ႔စည္းပုုံအေျခခံ ဥပေဒအရ ျပည္နယ္ ရသင့္ေၾကာင္း ေျပာရာ ဗုုိခ်ဳပ္မွ မင့္လူမ်ဳိးတမ်ဳိးထဲကုုိ မၾကည့္နဲ႔ တတုုိင္းလုုံးတျပည္လုုံးကုုိ ၾကည့္ပါလုုိ႔ ေျပာဆုုိ လုုိက္ရာ ဗုုိလ္အုုံးသည္လည္း ျပည္ေထာင္စုုကုုိ ေရွ႕ရူကာ ေရငုုံႏုုတ္ပိတ္ ေနလုုိက္ျခင္း သည္၊ ႀကီးစြာေသာ ဆုုံးရူံးမႀကီးပင္ျဖစ္သည္။

လြတ္လပ္ေရး ရရွိ၍ ျပည္ေထာင္စုု တည္ေဆာက္ၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ယင္းဌာေန သွ်မ္းမ်ားမွာေတာ့ ျပည္နယ္မေျပာႏွင့္ အမ်ဳိးသားေရး လကၡဏာမ်ား ပေပ်ာက္ခါ သွ်မ္းစကားပင္ တတ္ရွာေတာပါ ယေန႔စစ္ကုုိင္းတုုိင္းႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ဗမာေရာင္ေရာင္နဲ႔ ကုုိယ့္ကုုိကိုုယ္ ဘာမွန္းမသိတဲ့ သွ်မ္းေတြဟာ လူဦးေရအရ အမ်ားဆုုံးပါ ကုိယ့္ေဘး ကုုိယ့္ဘြား ကုုိယ့္ေသြး ကုုိယ့္သားကုုိမွ မခ်စ္ၾကရင္ ဘယ္သူလာခ်စ္ၾကလဲ ဒုုိ႔ဘုုိးေဘးေတြဟာ သွ်မ္းဆုုိတဲ့ေသြးနဲ႔ နယ္ခ်ဲ႕ ကုုိလုုိနီကုုိ တြန္းလွန္ခဲ့ၾကတာပါ လြတ္လပ္ေရးရမွ ဌာေနသွ်မ္းေတြဟာ ျပည္နယ္မေျပာႏွင့္ ကုုိယ့္စကားေတာင္ မတတ္ေအာင္ျဖစ္ေနၾကပါသည္။

ယေန႔ေျပာဆုုိေနၾကတဲ့ တုုိင္းရင္းသားမ်ားအပါ၀င္ အျခားလူမ်ဳိးမ်ား လုုိလားတဲ့ ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုု ဆုုိတာ ဘယ္ဟာလည္းလုုိ႔ စမ္းစစ္ဖုုိ႔ေတာ့ လုုိမည္ထင္ပါသည္။ ပထမ ျပည္ေထာင္စုုအစ ဖယ္ဒရယ္မွာေတာ့ သွ်မ္းနီလူမ်ဳိးတုုိ႔သည္ အမ်ဳိးသားေရး လကၡဏာမ်ား ေပ်ာက္ဆုုံးကာ ဗမာေရာင္ေရာင္ ျဖစ္ခဲ့ရေပသည္။

 အထူးသျဖင့္နယ္စပ္ အေျခစုုိက္ တုုိင္းရင္းသား သင္တန္းမ်ားတြင္ သွ်မ္းဆုုိသည့္ အဖြဲ႔တြင္လည္းမပါ ကခ်င္စတိတ္ ကုုိယ္စားျပဳတဲ့  သင္တန္းမ်ားတြင္လည္း မည္သူမွ ေခၚယူေပးျခင္းမ်ားမရွိခဲ့ပါ..

ဖယ္ဒရယ္ စနစ္တုုိ႔တက္လွမ္း ေနၾကေသာ တုုိင္းရင္းသား ညီအကုုိေမာင္ႏွမ်ားအား တင္ျပလုုိသည္မွာ

၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ ဆုုိတာဘာလဲ ဥပေဒအရ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လူမ်ဳိးေတြ ေတာင္းဆုုိခဲ့ဘူးၾကပါသလဲ..ေရႊမရွိတဲ့ဘုုရား အမ်ားမရုုိေသ သူပုုန္မရွိတဲ့လူမ်ဳိး အမ်ားမကုုိးစားေပဆုုိတာမ်ဳိးပါ..

အမွန္စင္စစ္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးဟာ ပင္လုုံေၾကာင့္ရတာပါ ပင္လုုံေၾကာင့္လဲ သွ်မ္းနီေတြ သွ်မ္းစကားမတတ္ ဗမာေရာင္ေရာင္ ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ ဘယ္လုုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အ တယ္လုုိ႔ပဲဆုုိဆုုိ ကုုိယ့္ကုုိကုုိယ္ သွ်မ္းနီလုုိ႔ ခံယူသူေတြရွိေနသေရြ႕ ကမၻာတည္တေရြ႕ရွိေနမွာပါ.. သွ်မ္းနီစာဟာ ကုုိလုုိနီ ေခတ္မွ ေနျခင္း ညျခင္း ေပၚေပါက္လာတာ မဟုုတ္ပါ..

တုုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးတမ်ဳိးလုုိ႔ သတ္မွတ္ျခင္း မခံခဲ့ရသူမ်ားမွာေတာ့ ပင္လုုံရဲ႕ အနက္အဓိပၺါယ္ဟာ ဘာလဲေတာ့မသိ....

က်ေနာ္သိတာက...

ဦးထြန္းရင္သည္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္တြင္ အတည္ ျပဳျပဌာန္း ခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံေေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ မႈၾကမ္း ေရးဆြဲစဥ္ ကာလက ကခ်င္ျပည္နယ္ အစုိးရအဖြဲ႕၀င္ တုိင္းလ်ဲန္(ရွမ္းနီ) အမ်ဳိးသား တဦးျဖစ္ပါသည္။

၁၉၇၄ ခုဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ေရးဆြဲေရး ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔၀င္ တဦးလည္းျဖစ္ပါသည္။ ၎ ပုပုဂၢဳိလ္သည္ လူမ်ဳိးတမ်ဳိဟု သတ္မွတ္ေခၚဆုိႏိုိင္သည့္ အမ်ဳိးသား လကၡဏမ်ားျဖစ္ေသာ ေျပာဆုိသည့္စကား ကုိယ္းကြယ္သည့္ ဘာသာ၊ ရုိးရာစာေပ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ေနထုိင္ရာ တဆက္တည္းေသာ နယ္ေျမ၊ တူညီေသာ သမုိင္းအစဥ္အလာ၊ တူညီေသာ အေျခခံစည္းပြားေရး၊ စသည့္အခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ အထက္ျမန္မာႏုိင္ငံ ဧရာ၀တီႏွင့္ သလႅာ၀တီ (ခ်င္းတြင္း) ျမစ္ရုိး ေျမျပန္႔ေဒသရွိ သွ်မ္းအမ်ဳိးအ ႏြယ္မ်ား၏ နယ္ေျမကုိုစုုစည္း၍ ျပည္ေထာင္စု အဖြဲ႔၀င္ ေျမလပ္သွ်မ္းျပည္နယ္ (တုိင္းလ်ဲန္ျပည္နယ္) သတ္မွတ္ဖြဲ႔စည္းေပးရန္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥေပေဒ ေရးဆြဲေရး ေကာ္မရွင္သုိ႔ ၂၄-၂-၇၂ ရက္ေန႔စြဲပါ စာတမ္းျဖင့္ တရား၀င္အဆုိျပဳ တင္ျပခဲ့ သူျဖစ္ပါသည္။

ထုိစဥ္ကာလတြင္ ေတာတြင္း လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ကခ်င္ျပည္နယ္ အတြင္းသုိ႔ သြတ္သြင္း သတ္မွတ္ျခင္း ခံခဲ့ရေသာ သွ်မ္းေဒသမွ သွ်မ္းလူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ အျခားလူမ်ဳိး မ်ားအား အစုလုိက္ အၿပဳံလုိက္ ႏွိပ္စက္ညွင္းဆဲ သတ္ျဖတ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းကုိ ခံခဲ့ရပါသည္။ ေတာတြင္း အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ႏွိပ္စက္ညွင္းပမ္း ခ်ယ္လွယ္ျခင္းကုိ မခံႏုိင္၍ ေဘးရန္ကုိ ကာကြယ္ခုခံရန္ လက္နက္ ရရွိေရးအတြက္ လူတစုက ျပည္ေျပး ေသာင္းက်န္းသူ အဖြဲ႔သုိ႔ သြားေရာက္ဆက္သြယ္ခဲ့ပါသည္။

ယင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဦးထြန္းရင္အား ႏုိင္ငံေတာ္ သစၥာေဖါက္ က်ဴးလြန္သည္ဟု ၆-၁-၇၆ ရက္ေန႔တြင္ မႏၱေလးအေရွ႕ေတာင္တရား သူႀကီးရုံးမွ စီရင္ဆုံး ျဖတ္၍ ေထာင္ဒဏ္ တစ္သက္တစ္ကၽြန္း ခ်မွတ္ျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။

ယင္းဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ မေၾကနပ္၍ ဗဟုိတရားရုံး (မႏၱေလးရုံးတုိင္း) သုိ႔အယူခံခဲ့ရာတြင္ ဦးထြန္းရင္သည္ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္းသုိ႔ သြတ္သြင္း သတ္မွတ္ျခင္း ခံရေသာ သွ်မ္းနယ္မ်ားကုိ စုစည္း၍ ေျမျပန္႔ (ေျမလပ္) သွ်မ္းမ်ားအတြက္ ျပည္နယ္သစ္တခု သတ္မွတ္ေပးရန္ တင္ျပေတာင္းဆုိျခင္းမွာ ဥပေဒအတြင္းမွ တင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဤကဲ့သုိ႔ ေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ သစၥာေဖါက္ ပုန္ကန္သည္ဟု မဆုိႏုိင္ေၾကာင္း ဗဟုိတရားရုံးမွ သုံးသပ္ခဲ့ပါသည္။

၎အျပင္ ေတာတြင္း လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကုိ တုိက္ခုိက္ရန္ လက္နက္ ၀ယ္ယူေရး ကိစၥတြင္ ျပည္ေျပးအဖြဲ႔ႏွင့္ ဆက္သြယ္သူ တုိ႔မွာလည္း ဦးထြန္းရင္ႏွင့္ လုံး၀ ပတ္သက္ျခင္း မရွိသည့္ အတြက္ ဦးထြန္းရင္အပါ၀င္ ဦးစိန္တုိး၊ ဦးထြန္းေဖတုိ႔အား ၁-၄-၇၇ ရက္ေန႔တြင္ ဗဟုိတရားရုံးမွ အၿပီးအျပတ္လႊတ္ခဲ့ပါသည္။  ၁-၄-၇၇ ရက္ေန႔စြဲပါ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ျပစ္မႈဆုိင္ရာ အယူခံမႈ အမွတ္-၁ ဗဟုိတရားရုံး (မႏၱေလးရုံးထုိင္)၏ အစီရင္ခံခ်က္

                                                  ဆက္လ်က္ေဖာ္ျပပါမည္ ---> MOGAUNG EXPRESS မွ ျပန္လည္မွ်ေ၀ေပးပါသည္။

No comments:

Post a Comment